Wat zijn de corona maatregelen?
2024 niet van toepassing
VOUCHERCODE
Wanneer u met een boeking bezig bent, wordt de originele prijs weergegeven. De vouchercode kunt u pas invullen in het scherm waarin u uw naam, adresgegevens ed invult. Nog steeds zal de originele prijs worden weergegeven. Pas wanneer u doorgelinkt wordt naar het betaalscherm, ziet u daar de korting verwerkt staan op het totaal te betalen bedrag. Heeft u een kadobon vouchercode ontvangen, dan dient er nog € 0,01 per ideal te worden voldaan. Heeft een tegoed vouchercode ontvangen, dan dient het te besteden bedrag minimaal gelijk of hoger dan het bedrag te zijn.
Wat is GiethoornBoeking?
GiethoornBoeking is de online reserveersite van 't Zwaantje Giethoorn. Het klopt dat u via Zwaantje.nl wordt doorgelinkt naar Giethoornboeking.nl
Vaarroute app
De vaarroute app is exclusief voor boekers via Giethoornboeking.nl De app is te downloaden op uw eigen smartphone, tablet e.d. In uw bevestigingsmail staan de aanwijzingen en link en het benodigde wachtwoord. De vaarroute app is geschikt voor Android, Apple en Windows.
Reservering via Giethoornboeking een aanvraag?
Kunt u een datum en/of tijd reserveren via Giethoornboeking.nl en heeft u de betaling voldaan, dan is uw boeking GEGARANDEERD. Dit geldt voor zowel rondvaart, arrangement als boothuur
Een fluisterbootje of sloep is dus ook een GEGARANDEERDE boeking; u krijgt wat u heeft besteld, mocht het nummer van het bootje gewijzigd worden dan krijgt u sowieso hetzelfde alternatief bootje als geboekt
Moet ik van tevoren betalen?
Betaling verloopt via Ideal (of creditcard via Paypal) en moet correct te zijn verlopen om de boeking te bevestigen
Bij afbreken betaling ofwel door storing of doordat u zelf de betaling afbreekt, is de reservering NIET geldig
Niet betaalde reserveringen worden automatisch door het systeem geannuleerd
U ontvangt alleen een automatische reserveringsmail indien de betaling succesvol is verlopen
Ik heb geen printer?
Printen van de reserveringsmail is NIET nodig
Het is wel handig als u een screenshot of kopie op uw smartphone bijvoorbeeld meeneemt of het ordernummer noteert
Ik heb geen reserveringsmail ontvangen?
Het systeem is geautomatiseerd, een reserveringsmail wordt automatisch verzonden naar het door u opgegeven mailadres.
Geen mail ontvangen? Meest voorkomende oorzaak: een foutief ingevuld mailadres
Vooral bij hotmail adressen gebeurt het regelmatig dat de mail in de spambox terecht is gekomen.Check aub uw spambox
Hoe lang van tevoren kan ik een bootje boeken?
In theorie kunt u op de dag zelf als u in de rij bij de kassa staat nog online boeken
In praktijk kan het echter zo zijn dat een dag vooraf alles al is volgeboekt, dit is vnl het geval met zomerse temperaturen
Hoe lang huren? Vaartijd.
De minimale vaartijd is 1 uur. In de weekenden in het hoogseizoen en/of bij drukte minimaal 2 uur huur, hierbij maakt het niet uit of je het rondje in 1 uur rondkomt. Indien van toepassing wordt dit automatisch aangegeven op de boekingssite en bij de kassa.
Huren van bootjes gaat per uur.
Benodigde vaartijd
Voorbeeld huurtijd: Je wil de dorp- en natuurroute varen en onderweg bij het eilandje aanleggen om te picknicken. hiervoor heb je huurtijd nodig van 4 uur
Kan ik tijdens mijn vaartocht de huurtijd verlengen?
Dat hangt ervan af.
Heb je een online geboekte boot dan kan je zelf zien of er nog tijd na jou eindtijd beschikbaar is, dan kun je in theorie onderweg nog verlengen = daadwerlijk boeken via giethoornboeking.nl. Echter meestal zal dat niet mogelijk zijn omdat boten strak achter elkaar ingepland worden.
Bij drukte met wachtlijst, hoor je aan de kassa, dus voordat je gaat varen, of je de precieze huurtijd moet opgeven en of verlenging al dan niet mogelijk is.
Op gewone dagen is het meestal mogelijk wat langer weg te blijven, naverrekening is per afgerond kwartier. Overigens is bijbetaling duurder dan direkt het aantal uren huur afrekenen.
Kan ik de datum en/of tijd nog veranderen?
Dit is niet zomaar mogelijk.
Vooral bij boothuur is de tijdblokken planning strak, ook worden plaatsen gereserveerd in de rondvaartboten. U zult ook begrijpen dat ons personele bestand wordt ingezet op de planning nav binnengekomen boekingen.
Voor uitzonderlijke gevallen kunt u met ons contact opnemen.
Kan ik een bootje reserveren en annuleren met regen?
Het reserveren van losse boothuur kan uitsluitend online via Giethoornboeking.nl Gereserveerd en het is nat weer, dan kan de boeking meestal gewijzigd worden naar een overdekte rondvaarttocht op de geboekte datum, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de oorspronkelijk gekozen starttijd varen; eventueel tegoed te besteden ter plaatse in restaurant 't Zwaantje, eventuele meerprijs wordt door berekend. Datum verplaatsen, geld retour is NIET mogelijk bij online gereserveerde boten. Annulering van fluisterbootje(s) is NIET gratis. Wijzigingen minimaal 24 uur vooraf via mail, wijzigingskosten (boothuur - rondvaart) 10,-- per wijziging, per boeking. Met regen - buien kan gewoon gevaren worden, annuleringskosten zoals vermeld in artikel 9.52.2. Uitsluitend bij uitzonderdelijk onvaarbaar weer nemen wij met u contact op.
Wij komen te laat, wat nu?
U bent zelf verantwoordelijk voor de door u geboekte tijd, te laat komen kan consequenties hebben voor uw boeking
Heeft u rondvaart tickets geboekt: In principe vervallen deze wanneer u de rondvaartboot heeft gemist. Er kan een toeslag van toepassing zijn als u alsnog op een ander tijdstip met de vaart mee wilt.
Heeft u een bootje / sloep / kano / fiets geboekt: In principe wordt de geboekte vaartijd ingekort, de eindtijd blijft hetzelfde
Komt u later dan 30 minuten na uw gekozen starttijd dan kunnen wij de boeking annuleren zonder recht op retourbetaling
Heeft u een arrangement geboekt: Het kan zijn dat we onderdelen van het arrangement verplaatsen cq laten vervallen
In uitzonderlijke gevallen neemt u zsm contact met ons op
Aanvaringsverzekering?
Bij het zelf varen is de huurprijs inclusief verzekering voor aanvaring. Een ongeluk zit in een klein hoekje: een botsing met een andere (privé) boot is snel gedaan wat doorgaans grote schadebedragen met zich meebrengt.
Dit is een veel voorkomend probleem in Giethoorn waarbij dan aan de huurder een hoog eigen risicobedrag in rekening wordt gebracht. Wij hebben ervoor gekozen elke huurder een klein bedrag te laten betalen waarbij u, mocht u ergens tegenaan varen, niet wordt opgezadeld met gedoe met verzekeringsmaatschappijen, dit nemen wij u uit handen.
Let op! Deze verzekering dekt alleen in geval van aanvaring tegen andere boten van derden. In geval van veroorzaken schade aan gehuurde boot en/of toebehoren bent u te allen tijde aansprakelijk voor de ontstane schade
MOET ik reserveren?
Reserveren is niet verplicht. Een reservering online is een gegarandeerde boeking. U weet dan zeker dat het geboekte bootje voor u wordt vastgehouden.
Er is een kleine voorraad bootjes te huur aan de kassa, ook niet online verhuurde bootjes worden aan de kassa verhuurd. Hiervoor geldt op=op weg=weg. Vooral met zomerse temperaturen eo schoolvakanties kan het heel druk zijn en wordt reservering aangeraden.
Telefonische reservering is NIET mogelijk
Is het NU druk bij de bootverhuur?
Is het heel druk dan lukt het niet altijd de telefoon of mail te beantwoorden. Drukte bij de boothuur wordt via Twitter gecommuniceerd.
's Avonds een bootje huren?
In het hoogseizoen (juli, augustus en september) gaan we langer door met de verhuur van bootjes, de tijdsblokken op Giethoornboeking.nl zijn dan ook langer.
Er worden GEEN boten in de avonduren verhuurd tijdens de muzikale festiviteiten in Giethoorn zoals tijdens Rock around Giethoorn, de Slag op 't Wiede, Jazz en Bluesweekend. Op de laatste zaterdag van augustus (Gondelvaart Giethoorn) sluit de bootverhuur 17.00 uur.
Dagprijs? Meerdere dagen bootje huren?
Indien van toepassing worden de dagprijzen weergegeven op Giethoornboeking.nl
De accu's van de huurboten worden 's nachts geladen, meerdaagse huur op een andere lokatie is niet mogelijk.
Reddingsvest kind verplicht? Zwemvest volwassene?
Varen met de kinderen is op eigen risico. Reddingsvestjes voor kleine kinderen zijn extra te huur. Een reddingsvest is niet verplicht.
Op de meest gevaren routes is het water ongeveer 1 meter diep (muv delen rode en groene route), een zwemvest voor volwassene is dan ook niet nodig.
Voor gehandicapte in rolstoel die mee vaart in de open sloep, is op reservering een reddingsvest bij te huren.
Eigen picknick, hond mee in de boot?
In de open fluisterboten en sloepen mag je je eigen picknick meenemen.
Hond(en) zijn toegestaan.
Hoe reserveer ik online bootje(s)?
Via ons eigen reserverings- boekingssysteem op Giethoornboeking.nl
Ik heb geen internet en/of telebankieren?
Vanaf 2014 kunnen bootjes alleen online worden gereserveerd en o.a. betaald via Ideal. In ons restaurant kun je gebruik maken van onze internetverbinding.
Of kom langs bij de kassa op locatie. Er is een kleine voorraad bootjes aan de kassa te huur, deze kunnen niet gereserveerd worden.
Hoe kan ik de gratis route app downloaden?
De gratis route app is exclusief voor onze klanten die boeken via onze eigen reserveersite Giethoornboeking.nl In de bevestigingsmail die u na het afronden van de boeking ontvangt, staan de instructies en het wachtwoord om de app te kunnen downloaden.
Aantal personen per boot?
Bij elk boottype staat het maximale aantal personen vermeld; dit geldt zowel voor kinderen als volwassenen. Hierbij is uitgegaan van een gemiddeld gewicht en zijn allerlei extra mee te nemen spullen niet meegerekend.
Een 6-persoons bootje is dus NIET boekbaar voor 4 volw. + 3 kind., hiervoor boek je dan een 8-persoons bootje.
Blijkt ter plaatse dat het aantal wordt overschreden of het totale gewicht onverantwoord hoog is, dan kan de bootverhuurder weigeren de betreffende boot mee te geven en dien je ter plekke een groter model al dan niet tegen meerprijs te huren.
Minder goed ter been?
Een fluisterbootje is niet geschikt voor mensen die niet goed ter been zijn, je stapt of in via het bankje of diepe stap op de bodem. Een sloep of de 10-persoons Beulakermeerpunter is iets makkelijker (stabieler). In- en uitstappen is op eigen risico. Onder geen beding tillen wij rolstoel of mensen in de boot.
Het zekere voor het onzekere? Huur de sloep met ingebouwde lift. Info op de bootverhuur pagina.
Ons bedrijf checken?
Wij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Zwolle onder nummer: 05-039811 / BTW nr NL800182285B01 / Lid van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) onder nummer 305353. De eigenaren stellen zich voor.
Kan ik in de buurt parkeren?
't Zwaantje heeft een eigen ruim parkeerterrein direkt naast het bedrijf. Dit privé parkeerterrein is voor gasten van 't Zwaantje.
Er is plek voor auto's, rolstoelbusjes en touringcars. Voor route en adres en bijzonderheden zie de adres pagina.
Kan ik een parkeerplaats reserveren?
Op drukke hoogseizoensdagen geldt betaald parkeren, Via is een gegarandeerde parkeerplaats(en) te reserveren. DE LINK IS OFFLINE INDIEN RESERVEREN NIET NODIG IS. Er wordt wel rekening gehouden met touringcars en rolstoelbusjes. Op een steenworp afstand vind je het gemeentelijk parkeerterrein.
Elektrische of plug-in hybride auto?
Op ons parkeerterrein is de laadpaal toegankelijk tijdens openingstijden. Alle laadpassen. Starttarief + betaling per kwh.
Is parkeren gratis?
Parkeren is meestal gratis voor gasten van 't Zwaantje. Op drukke dagen (eea wordt gecommuniceerd via de social media kanalen) wordt parkeren gereguleert door onze medewerkers. Op vertoon van print van je online boeking wordt je toegelaten of betaal je bij het oprijden een parkeerkaart van €7,50 per auto; bij besteding in het restaurant van minimaal €25,-- wordt dit bedrag als korting verrekend.
Op het gemeentelijk parkeerterrein kan gratis geparkeerd worden.
Mag de hond mee?
Honden zijn aangelijnd toegestaan in de rondvaartboot, ze mogen niet op de zitting. Voor je hond(je) heb je wel een apart ticket nodig, gelijk te bestellen met je eigen rondvaartkaarten.
Minder goed ter been: kan ik vlak bij de rondvaartboot parkeren? Veiligheid?
Uitgebreide informatie voor als je minder goed ter been bent, gebruik maakt van een rolstoel etc. is te vinden op deze pagina.
Is er een toilet op de boot?
De rondvaartboten hebben geen toilet. Jaren geleden was er een toilet aan boord, echter in praktijk werd deze nooit gebruikt, ivm beschikbare ruimte en korte tijdsduur vaart is dit dan ook komen te vervallen. Er zijn voldoende toiletten in het restaurant waaronder 2 invalidentoiletten.
Drinken eten in de rondvaartboot?
Eten en drinken vindt plaats in het restaurant waar de boot voor de deur ligt.
Het is niet toegestaan eigen meegebrachte etenswaren / drinken te nuttigen in de rondvaartboot. Eigen catering is ook niet toegestaan in de privé rondvaartboten
Hoeveel personen kunnen er in de rondvaartboot?
Gemiddeld 40 personen, dit verschilt per rondvaartboot. De indeling van onze rondvaartboten kun je vinden op de rondvaart pagina.
Vanaf waar varen de rondvaartboten af?
De rondvaartboten liggen voor het restaurant. Adres en route.
Is het restaurant rolstoelvriendelijk en is er een invalidentoilet?
Jazeker en ja er zijn naast de gewone toiletgroep 2 zeer ruime invalidentoiletten, zie ook uitgebreide info.
Ik ben op dieet, wat kan hiervoor geregeld worden?
Koemelkallergie, glutenvrij, vetarm, zoutloos, diabetici, pureren, malen: dit is 'dagelijkse kost' voor ons. Glutenvrije pannenkoeken zijn standaard in het assortiment, het bbq grillen past ook heel goed bij een glutenvrij dieet. Het is wel handig als we het van te voren weten.
Mag de hond mee in het restaurant?
Mits de hond geen hinder veroorzaakt tov andere gasten mag een hond aangelijnd mee in het restaurant. Ze mogen niet op de stoelen of tafel. Water drinken kan bij de hondebak buiten.
Kinderstoel?
Er zijn 2 kinderstoelen.
Is er een kinderhoek?
Er is geen speciale kinderhoek. Voor aan tafel zijn er wat kleine speeltjes en kleurplaten. Mits geen auto's geparkeerd op het grasveld, mag daar een balletje getrapt worden.
Waar vind ik de huur- en annuleringsvoorwaarden?
De huurvoowaarden en annuleringsvoorwaarden staan op deze pagina.
Algemene vragen over bootjes, kano's, rondvaarten, arrangementen ed zijn te vinden op de algemene faq pagina van 't Zwaantje
Mijn vraag staat er niet bij
Staat je vraag er niet bij of is het niet duidelijk?