Welkom in Giethoorn De pagina is verhuisd naar www.zwaantje.nl
Uw webbrowser zal daar automatisch naar toe gaan.
Zo niet, klik danhier

meest gestelde vragen


De meest gestelde vragen:
  1. WIFI gratis ?
  2. MOET KAN MAG IK EEN FLUISTERBOOT RESERVEREN EN/OF ANNULEREN BIJ SLECHT WEER?
  3. Wanneer gaat de rondvaart?
  4. Rondvaartticket (iets) duurder dan van bedrijf X?
Zie de rechterkolom voor nog veel meer antwoorden op uw vragen in de verschillende categorieën.
Mocht uw vraag er niet bij staan dan kunt u uiteraard contact opnemen.


Fluisterboten

Rondvaarten


terug naar boven

Reservering, Annulering, Betaling


Diversen


terug naar boven

antwoorden

Wi-fi netwerk is gratis voor onze klanten

Via de Zwaantje-spot kunt u gratis inloggen op ons netwerk. De ontvangst is in het Oudhollandse deel van het restaurant. 
Check-in via foursquare rondvaartbedrijf restaurant zwaantje giethoorn voor onze akties.

Fluisterboot reserveren:


Kan ik een fluisterboot reserveren en bij slecht weer annuleren? Nee.

Moet ik reserveren? Nee, er moet niets, er is ook verhuur aan de kassa (op=op, weg=weg), echter gereserveerde boten hebben voorrang.

Gereserveerd en het is nat weer, dan kan de boeking gewijzigd worden naar een overdekte rondvaarttocht (tegen evt. meerprijs) op de geboekte datum. Datum verplaatsen, geld retour is NIET mogelijk bij gereserveerde boten. Annulering is NIET gratis, hieraan zijn kosten verbonden.

Bootje(s) RESERVEREN: dit mag / kan via onze eigen webshop giethoornboeking.nl Arrangementen vooralsnog via de 'oude' webshop www.Giethoornshop.nl



Telefonisch reserveren is NIET mogelijk, informatie reserveringsssyteem 0900-6655123 toestel 3559

ATTENTIE:
Soms kan het voorkomen, dat het bootje wat voor u gereserveerd is nog niet is terug gekomen, vanzelfsprekend geldt dat wij de wachttijd dan tot een minimum proberen te beperken, uiteraard wordt uw tijd dan verlengd en/of bootnummer gewisseld.

boot reserveren GiethoornOp de bonnefooi komen kan natuurlijk ook. Bij de verhuur van fluisterboten geldt het principe van wie het eerst komt die het eerst maalt.
In het algemeen geldt dat voor het voor- of naseizoen het voor 1 bootje niet nodig is te reserveren echter bij zomers weer of met feestdagen of hoogseizoen kan reserveren handig zijn als u van ver moet komen en wij vanwege de drukte werken met een wachtlijst (dit is met name het geval op de zaterdag en zondag in de zomervakantie en bij echt tropische temperaturen).

In het algemeen kan gezegd worden dat tot ± 10.30 uur nog bootjes direct beschikbaar zijn. Hoe warmer het weer hoe langer de verhuurde bootjes wegblijven dus hoe langer de eventuele wachttijd. Na 16.00 uur geldt er vrijwel nooit een wachttijd.

Wachtlijst:


Hoe warmer het weer, hoe langer verhuurde bootjes wegblijven. Bij extreme drukte werken wij met een wachtlijst. Hoe gaat dat in z'n werk? Op bijvoorbeeld een zondag weten wij hoeveel en voor hoe lang wij bootjes nodig hebben voor gasten die vooraf gereserveerd hebben. Ter plaatse hebben wij dan een redelijk goed overzicht van wat weg gaat, weg is en weer terugkomt. Reserveren moet niet, mag en kan maar alleen via de webshop. Bij de botenkiosk hoort u hoelang de wachttijd bedraagt en kunt u zich op de wachtlijst laten zetten. Het is niet mogelijk op de dag dat u wilt varen telefonisch te reserveren voor de wachtlijst.

Fluistervaren hoe lang:


De minimale vaartijd is 1 uur. In de weekenden in het hoogseizoen en/of bij drukte minimaal 2 uur huur.
Heeft u afgesproken 1 uur te gaan varen dan betaalt u vooraf 1 uur huur; u ontvangt een bon met de terugkomsttijd. Komt u toch later weer dan op de bon staat aangegeven omdat u bijvoorbeeld een langere route bent gaan varen dan dient per kwartier (afgerond naar boven) te worden bijbetaald. (verlengen vaartijd van gereserveerde / bestelde boten webshop onderweg is NIET mogelijk). Het is echter voordeliger om direct het x-aantal uren huur af te spreken.

Wanneer het erg druk is bij de botenverhuur dan geldt een minimimale huur van 2 uur en moet u vooraf bij de botenkiosk het aantal uren huur opgeven zodat wij weten wanneer wij uw bootje weer kunnen verhuren aan de volgende op de wachtlijst. Info over de drukte wordt u ter plaatse verstrekt bij de botenkiosk.

's Avonds een bootje huren?

In het hoogseizoen (juli, augustus en september) gaan we langer door met de verhuur van bootjes. Vanaf 17.00 uur is het avondtarief van toepassing, zie prijslijst bij de botenverhuur. Er worden GEEN boten in de avonduren verhuurd tijdens de muzikale festiviteiten in Giethoorn zoals tijdens Rock around Giethoorn, de Slag op 't Wiede, Jazz en Bluesweekend. Op de laatste zaterdag van augustus (Gondelvaart Giethoorn) sluit de bootverhuur 17.00 uur.
terug naar boven

Pinnen:

U kunt bij ons pinnen, ook mag er extra geld gepind worden.

Slecht weer:

Bij slecht weer hoeft uw dag echt niet geheel 'in het water te vallen'. Als slechtweer alternatief voor gereserveerde fluisterbootjes wordt een overdekte rondvaart verzorgd. Verder kunnen in een programma wijzigingen worden aangebracht zoals het opnemen van een museumbezoek. In het geval voorspelling 'hondeweer' zullen wij zoveel mogelijk in overleg met u een aangepast programma in elkaar zetten. Het zal duidelijk zijn dat dit op het laatste moment en meestal zelfs op de dag zelf nog wordt veranderd.
Let wel! Er is geen alternatief voor via ons gehuurde fietsen. Ook wanneer u besluit vanwege het weer niet te gaan fietsen worden deze wel in rekening gebracht.

Honden fluisterboten:

Toegestaan

Hoe vaak gaan de rondvaarten:

In het hoogseizoen varen wij veelal elk uur bij voldoende deelname (minimaal 4 personen)  De afvaarttijden vindt u in de folder en kunt u hier downloaden.
In het voor- en naseizoen valt er nog wel eens een uur uit i.v.m. te weinig deelname of juist volle rondvaartboten met besproken groepen. Ook al bent u maar met z'n tweeën informeert u dan naar de mogelijkheid om rond te varen; wij zijn dan zodoende ook in de gelegenheid de boot 'vol' te krijgen en hoeven u dan niet teleur te stellen.


Heeft u ook langere rondvaart dan 1 uur:

De rondvaart met de grote overdakte boot duurt 1 uur en vaart door het dorp onder de bruggetjes door, gedeelte over het meer en door het dorp terug, dit duurt ongeveer een uur. In het natuurgebied is het erg ondiep, wij zouden komen vast te zitten met de grote boot; verlenging van de rondvaart met natuurgebied is op het moment niet mogelijk.
De rondvaart met de open Beulakermeerpunter (max. 9 pers.) kan wel onder de laagste bruggen door (soms bukken) en duurt ongeveer 1½ uur, zie ook de info bij rondvaarten.
Zelf varend met een open fluisterbootje kunt u overal varen.

Moeilijk ter been, gebruik rolstoel:

Zie hiervoor de uitgebreide informatie op de pagina extra info rolstoelgebruikers.

Electrische rolstoelers kunnen probleemloos mee in de rondvaartboot en zijn van harte welkom in het restaurant.

Een SCOOTMOBIL is een vervoersmiddel (zelfstandig transfer maken) en is wettelijk gezien vergelijkbaar met een scooter of fiets en is dus geen hulpmiddel. 

Een scootmobil zou mee kunnen in de rondvaartboot, echter kunt u een paar pasjes lopen en/of met hulp zitplaats kunnen nemen  in de boot, dan vragen we u de scootmobil op de wal achter te laten. 

Een scootmobil kan niet worden toegelaten in het restaurant; er is een leenrolstoel. 


Honden rondvaart:

Toegestaan. Honden dienen aangelijnd onder de stoel of op schoot te zitten. U betaalt speciaal tarief, zie prijslijst rondvaarten.

Toilet aan boord:

De rondvaartboten met lift hebben geen toilet. 1 rondvaartboot heeft een toilet aan boord, echter in praktijk wordt deze nooit gebruikt. Er zijn voldoende toiletten in het restaurant waaronder 2 invalidentoiletten.

Eten in de rondvaartboot:

In de rondvaartboot wordt niet geserveerd, eten en drinken in het restaurant waar de boot voor de deur ligt.
Het is niet toegestaan eigen meegebrachte etenswaren / drinken te nuttigen in de rondvaartboot.

Waarom is uw rondvaartticket iets duurder dan bij bedrijf X ?

De goedkoopste rondvaart van Giethoorn bieden wij niet; niet kwantiteit maar kwaliteit is ons motto. Goed onderhouden boten met de nieuwste technieken zoals elektrische aandrijving (milieuvriendelijk en fluisterstil voor zowel toeristen als bewoners), 100% toegankelijkheid en comfortabelere zitplaatsen, vanaf januari 2013 super duurzaam door gebruik te maken van zonnestroom. Goedkoop duurkoop? Oordeelt u zelf.rondvaarten Giethoorn

Optie datum:

Informeert u naar beschikbaarheid op de door u gewenste datum en wilt u hier een optie op nemen omdat u nog overleggen moet o.i.d. dan is onze werkwijze als volgt. Wij maken een notitie en wachten op uw bericht. Wordt er echter in de tussentijd door een ander een definitieve boeking gedaan voor dezelfde datum dan nemen wij direct contact met u op en dient u dan de beslissing te nemen. Dit laatste is alleen van toepassing wanneer wij volgeboekt zijn.

terug naar boven

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren:

Bent u de organisator van het familie-, personeels-, vrijgezelle feestje of andere gelegenheid? Hoe tijdiger, des te meer keuze heeft u. Want ook hier geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Heeft u voor u zelf een datum geprikt, informeer dan naar beschikbaarheid. Het is handig een alternatieve datum achter de hand te hebben.
Onze ervaring is dat boekingen door gezelschappen vanaf ± 20 personen zo'n 2 maanden van tevoren worden vastgelegd.
De zaterdagen en zondagen zijn doorgaans het eerste volgeboekt.
Voor groepen met rolstoelgebruikers gelden vnl. de maandag, dinsdag en woensdag als drukste dagen.

Voorwaarden boeking arrangementen en betalingsvoorwaarden:


Hoe wij werken bij een reservering / boeking:
terug naar boven


Op rekening betalen: 

Nee, dit is niet mogelijk.

Wij accepteren de volgende betaalmiddelen: contant, pin, maestro, mastercard, visa. Let op, voor het betalen met een creditcard worden kosten in rekening gebracht.
Ook kunt u betalen met uw mobiele telefoon via betalen met je mobiele telefoon
Via de webshop kunt u betalen met ideal, sofortebanking, paypal en mr cash

Per faktuur uitsluitend via vooruitbetaling via internetbankieren of incassomachtiging, hier te downloaden.

Wij benadrukken dat op de betalingsvoorwaarden geen uitzonderingen worden gemaakt.


Voorwaarden boeking vakantiewoning(en)

De volledige voorwaarden krijgt u meegestuurd bij de bevestiging van uw reservering. U kunt de voorwaarden hier (pdf) nalezen.

Bank- en girorekening nummer / Betalingen vanuit het buitenland:

Rabobankrekeningnummer 36.71.01.785. / ING rekeningnummer 74.58.715. ten name van V.o.f. De Babbelaar/Zwaantje te Giethoorn.

Voor betalingen vanuit het buitenland gebruikt u de bankrekening.
IBAN code: NL22RABO 0367101785 SWIFT code: RABONL2U
Tenaamstelling bank = Rabobank, Meppelerweg te Steenwijk.

Annulering (geldt NIET voor de vakantiewoningen, zie boekingen vakantiewoningen) en verzekering:

Wij werken volgens de Uniforme Voorwaarden Horeca (volledige voorwaarden en annuleringsbepalingen klik hier (pdf)).

Annuleringen dienen schriftelijk of per mail aan ons te worden doorgegeven
Inhoud artikel 9.5.2. van de UVH:
bij annulering meer dan 3 maanden voor het tijdstip waarop krachtens de desbetreffende horeca-overeenkomst de eerste horecadienst zou moeten worden verleend, is de klant niet gehouden enige vergoeding aan het horecabedrijf te betalen.
bij annulering meer dan 2 maanden voor het bedoelde tijdstip is de klant gehouden 15% van de reserveringswaarde aan het horecabedrijf te betalen
bij annulering meer dan 1 maand voor het bedoelde tijdstip is de klant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan het horecabedrijf te betalen
bij annulering meer dan 14 dagen voor het bedoelde tijdstip is de klant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan het horecabedrijf te betalen
bij annulering meer dan 7 dagen voor het bedoelde tijdstip is de klant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan het horecabedrijf te betalen
bij annulering minder dan 7 dagen voor het bedoelde tijdstip is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan het horecabedrijf te betalen.

Uitsluitend in zeer bijzondere gevallen van annulering zijn wij bereid een tegoedbon te verstrekken voor de reeds gedane betaling; echter dit wordt per geval bekeken en de eindbeslissing ligt bij ons.  Bij wijzigingen etc. wordt dan ieder geval € 25,-- administratiekosten berekend.

Om te voorkomen dat u uw geld kwijt bent bij annulering bestaat de mogelijkheid een groepsannuleringsverzekering af te sluiten. Een dergelijke verzekering vindt u bij de zakelijke verzekeringen van Unigarant onder de naam vergader- en evenementenverzekering. Deze is bijvoorbeeld af te sluiten bij een ANWB kantoor. Voor meer informatie zie www.unigarant.nl

Let wel: wij geven deze tip maar een groepsannuleringsverzekering kunt u niet bij ons afsluiten; u dient hiervoor zelf contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij.

terug naar boven

Betaalmiddelen:

Wij accepteren de volgende betaalmiddelen: contant, pin,maestro, mastercard, visa. Let op, voor het betalen met een creditcard worden kosten in rekening gebracht.
Ook kunt u betalen met uw mobiele telefoon via betalen met je mobiele telefoon

Ons bedrijf checken:

Wij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Zwolle onder nummer: 05-039811 /  BTW nr NL800182285B01 / Lid van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) onder nummer 305353.

Kan ik bij u een hapje eten:  

Jazeker, in het restaurant, op het terras of bij het snackafhaalloket. Op onze menukaart vindt u voor 'elck wat wils'. Bijv. lunchgerechten, pannenkoeken, plate-service en streekgerechten.
Alle gerechten uit de menukaart zijn te bestellen van 11.00 tot 21.00 uur.
U kunt natuurlijk ook kiezen voor een 'kant en klaar' arrangement, zie de arrangementenpagina voor uitgebreide informatie.
Individueel of gezelschappen tot ±10 personen reservering niet noodzakelijk, maar wel gewenst.

Fietsen en tandems:

Wij verhuren fietsen via een plaatselijk fietsverhuurbedrijf en tandems in eigen beheer, te bestellen via de giethoornshop. Snorfietsen en trapondersteunende fietsen uitsluitend boekbaar in combinatie met een arrangement.

Op de tandem kunt u NIET over de boogbruggen fietsen.

U bent zelf aansprakelijk voor schade en/of diefstal aan/van de fiets.
Hoe fietsen te huren leest u op de arrangementenpagina.

Prijzen en folders:

Alle prijslijsten 2013 zijn actueel onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen en typefouten. Alle prijslijsten en folders zijn als pdf te bekijken via de download pagina.

Kinderprijzen:

Baby´s en kleine kinderen t/m 2 jaar worden veelal niet meegeteld. Voor hen wordt alleen in rekening gebracht wat daadwerkelijk wordt genuttigd (bijvoorbeeld glaasje appelsap).
Het aantal kinderen moet i.v.m. de ruimte wel worden opgegeven.
Voor kinderen tussen de 2 en 5 jaar geldt vaak een gereduceerde arrangementsprijs (niet bij de fluisterboten), afhankelijk van het totaal aantal personen en aan welke onderdelen van een programma wordt meegedaan.
Wanneer een kind 'gewoon' bij een 3-gangen diner een eigen hoofdgerecht krijgt geserveerd geldt de volledige prijs.  Het is ook mogelijk voor kleine kinderen (tot 10 jaar) een hapje / maaltijd uit de menukaart of kindermenukaart te kiezen tegen de geldende prijs in de kaart.
 
Voor de rondvaarten geldt: kinderen t/m 2 jaar gratis, geen eigen zitplaats.
kinderen 3 t/m 5 jaar € 5,-- p.k. (max. 3 kinderen per 1 volbetalende volwassene).

terug naar boven

Honden restaurant:

Toegestaan mits aangelijnd op de grond en niet op de stoel of tafel.
In het restaurant zijn honden wel toegestaan maar gaat u in groepsverband een dagje uit, houdt u er dan rekening mee dat niet iedereen van het gezelschap gesteld is op het meenemen van uw huisdier.

Eigen lunchpakketten:

Het is niet toegestaan eigen meegebrachte etenswaren / drinken te nuttigen in het restaurant, in de rondvaartboot, op de terrassen of op het parkeerterrein.
U mag wel uw eigen picknick meenemen in de fluisterboot.

terug naar boven

contact / reserveren

Ons adres, mailadres en telefoonnummers vindt u op de adrespagina

Wat is dit?
QR-CodeMet uw mobiele telefoon scant u al onze contactgegevens zodat u alles bij de hand heeft voor onderweg. Om dit te kunnen gebruiken heeft u een smartphone nodig met camera, toegang tot internet en een QR-codelezer. De gratis QR-codelezer is te downloaden via http://get.beetagg.com


Waarom een betaald telefoonnummer? Onze medewerkers krijgen veel vragen waarvan de informatie op deze website is te vinden, bijvoorbeeld over de prijs van een rondvaart of de bootjes. Vragen stellen, informatie opvragen en RESERVEREN kunt u ook doen via de mail, dit is kostenloos en snel, u krijgt binnen 2 à 3 dagen bericht retour.

Alles kan altijd beter dus uw tips over het verbeteren van onze website ontvangen wij graag.

Wat is skype?
Skypen is gratis bellen via de internetverbinding. U heeft een computer nodig met internetverbinding, geluid en microfoon. Meer info op de site van skype
Het kan zijn dat de link skype niet vanuit uw mobiele browser werkt. Ga dan in skype applicatie voer als contact in: rondvaartbedrijf.giethoorn

terug naar boven

Heeft u ook een solex arrangement?

Op een ouderwetse solex is natuurlijk hardstikke leuk, maar om verschillende redenen bieden wij deze combinatie niet aan. De solex is niet bepaald milieuvriendelijk, daarnaast is het in het dorp niet toegestaan te brommen. Als alternatief bieden wij milieuvriendelijke elektrische trapondersteunende fietsen of snorfietsen aan en segway rijden.